Celý přesun ocelové konstrukce z přístavu Mělník proběhl po vodě.
Původní konstrukce mostu byla kvůli korozi neopravitelná, proto byla vyrobena nová nýtovaná ocelová konstrukce, která je věrnou replikou té původní. Vyrobena byla v Novinách pod Ralskem.
Z Novin pod Ralskem byla konstrukce po částech dovezena do přístavu Mělník, po smontování byla naložena na loď a dovezena do pražské Troje po vodě.
Přímo z lodi ji pak do finální polohy usadily dva mobilní jeřáby. Replika nyní navazuje na nově vybudované mostní pole, které bude sloužit k lepšímu průchodu případných povodní.
Cílem celého projektu je odstranění úzkých míst na Labsko-vltavské vodní cestě, konkrétně zajištění podjezdné výšky 7 m pro osobní i nákladní plavidla na Vltavské vodní cestě z Mělníku až do Prahy.
Cílem celého projektu je odstranění úzkých míst na Labsko-vltavské vodní cestě, konkrétně zajištění podjezdné výšky 7 m pro osobní i nákladní plavidla na Vltavské vodní cestě z Mělníku až do Prahy.
Zdroj: